Arab world’s leading TV channel is used to controversy – but now it fears for its future as Saudi Arabia wants it shut down

Al-Jazeera, the Qatar-based broadcaster that has found itself at the centre of the Gulf diplomatic crisis, was launched in 1996, and has since grown to become the most-watched TV channel in the Arab world.

It claims to broadcast to more than 310m households in more than 100 countries. The company employs more than 3,000 people and has a London studio in the Shard.

Continue reading…

Facebook Comments

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.